Ilustrace a grafika

Je důležité si připomenout, že video je v základu obraz obohacený o časový element. Přestože se tedy zabývám především zpracováním videí, mám praktické zkušenosti i s dalšími výtvarnými disciplínami.

Jedná se hlavně o ilustrace a grafický design, konkrétně například o komiksovou ilustraci, knižní ilustraci, vizuální styl a design loga nebo grafiku tiskovin.

Při tvorbě loga mám pak největší radost, když mohu piktogram oživit přidáním pohybu, například jeho použitím ve video znělkách.

Ukázky práce

Bistro Sněžka

Pro bistro na vrcholu nejvyšší hory České republiky jsem navrhl logo a vyhotovil několik přidružených ilustrací na suvenýry a reklamní předměty. Středobodem bylo obohacení vybraného fontu o spojení háčků ve slově „Sněžka“ do tvaru siluety hory a návrh barevné palety vycházející z odstínů krkonošské přírody.

Vizuál jsem následně rozšířil o ruční ilustrace. Bohužel se realizace dočkaly jen některé návrhy.

Days of Blur by Blursday

Pro kapelu Blursday jsem navrhl nejprve logo, poté vizuál triple-singlu a ve finále vizuální styl EP s názvem Days of Blur.

Samotné logo jsem vytvořil fontovým designem názvu kapely v ručně kresleném stylu, který se v žánru často používá, doplněným o přeškrtnutí. Toto přeškrtnutí dodává logu specifický prvek a i při případném redesignu, například s příštím albem, zůstane zachován rozpoznatelný vizuální znak loga kapely.

V případě vizuálního stylu EP Days of Blur jsem navrhl koncept využívající jako vizuál nepovedené snímky klasického kinofilmu, což náladově odkazuje k tématu EP, tedy k „uplynulým zamlženým dnům“. Projekt obsahoval návrh obalu EP a sadu grafik pro sociální sítě.

Tygr – Dědci

Nedokončený projekt na Startovači, v němž jsem dostal možnost vytvořit ilustrace k jedné ze čtyř knih, které měl projekt obsahovat. U atmosférických ilustrací jsem se inspiroval odkrývací technikou na voskovém podkladu.

Deník mouchy

Návrh hybrida deskové hry a komiksu s motivem životního cyklu Musca domestica. Projekt obsahoval šestiúhelníkové destičky, které se daly mezi sebou libovolně skládat tak, aby vždy vytvářely jiný sled událostí ze života mouchy. Příběhová pointa spočívala v poslední ilustraci rozmáčklé mouchy na dně krabičky. 

K projektu jsem vytvořil i 3D vizualizaci v programu Autodesk Vred.

A další...